Mesin lyophilization sayur-sayuran, harga murah untuk dijual oleh pengilang, pembekal - KEMOLO

2022-05-11 10:26:26

Mesin lyophilization sayuran Sayur-sayuran yang diproses oleh mesin lyophilization sayuran mempunyai luas permukaan yang besar.


Beberapa bahan dalam sayuran terdedah secara langsung ke udara. Ia secara khusus sangat mudah untuk tertakluk kepada oksigen di udara dan juga menyerap kelembapan, mengakibatkan kemerosotan beransur-ansur sayuran kering beku. Kedua, kebanyakan sayur-sayuran kering beku mempunyai warna semula jadi, dan pigmen semulajadi ini mudah dipecahkan di bawah cahaya. Semasa pengoksidaan serta kemerosotan pigmen, paras suhu juga merupakan elemen penting yang mempengaruhi tindak balas rantai tersebut. Selepas proses penyahhidratan beku selesai, masukkan nitrogen atau udara pengeringan ke dalam ruang penyahhidratan untuk melepaskan vakum, dan selepas itu cepat dapatkan bahan dalam suasana kedap dengan kelembapan kurang daripada 50% dan tahap suhu 22 ~ 25.℃serta lebih kurang kotoran. Selepas itu di bawah suasana yang sama, pilih dan muatkan juga hasil barangan separuh siap daripada mesin lyophilization sayuran. Ia diperlukan untuk menyelesaikan rawatan ini dalam suasana yang agak kering kerana bahan lyophilized mempunyai luas permukaan yang ketara serta sangat higroskopik.


Adalah sangat penting untuk membungkus sayur-sayuran kering beku dengan baik. Beg aluminium foil aluminium biasanya digunakan oleh mesin lyophilization sayuran.

Siasatan