Pengering beku lyophilizer

2022-09-08 09:27:58

Pengering beku Lyophilizer Pengering beku Lyophilizer, mengeluarkan lembapan daripada produk mentah dan beku melalui sistem vakum dan proses yang dipanggil sublimasi. Produk mentah dipotong mengikut saiz kepingan yang diingini dan dihamparkan secara rata pada dulang. Dulang kemudiannya dimuatkan ke dalam ruang pengering beku lyophilizer yang disejukkan dan ditutup rapat. Sistem vakum ruang pengering beku lyophilizer mengeluarkan ais daripada produk dan menukarkannya terus kepada wap tanpa bergerak melalui keadaan cecair, dalam proses yang dipanggil sublimasi. 


Oleh kerana air dikeluarkan daripada produk dalam keadaan beku, struktur sel kekal utuh dan produk siap mempunyai persamaan yang hampir dengan rakan sejawatannya yang baru, sekali gus mengekalkan identiti bahagiannya. Peralihan nilai pengguna telah mendorong lebih ramai orang mencari pemakanan daripada sumber makanan sebenar yang berkualiti tinggi dengan label yang boleh difahami. Kerana ia diproses secara minimum, makanan beku-kering daripada pengering beku lyophilizer boleh menjadi bahan yang bersih, bebas daripada bahan sintetik, tiruan dan sangat diproses.


Pengering beku lyophilizer mengekalkan nilai pemakanan lebih baik daripada mesin pengering lain, seterusnya menyokong keinginan pengguna untuk pemakanan daripada makanan keseluruhan. Proses ini juga mengekalkan warna dan bentuk sebenar bahan mentah asal, meyakinkan pengguna bahawa mereka mendapat buah-buahan dan sayur-sayuran sebenar dalam diet mereka. Rasa pedas dan aroma bahan-bahan kering beku juga hampir menyerupai profil bahan mentah. Satu lagi kelebihan pengering beku lyophilizer ialah keupayaan untuk menyesuaikan dengan keperluan unik dan matlamat projek. Bahan-bahan kering beku boleh dipotong atau dikisar kepada pelbagai saiz dan bentuk - semuanya daripada buah-buahan dan sayur-sayuran hingga serbuk halus. Produk siap boleh dicampur dengan mudah ke dalam mana-mana adunan atau formulasi untuk profil rasa yang benar-benar unik untuk produk akhir anda. 


Keupayaan penyesuaian dan pengadunan memberikan pemproses makanan keupayaan untuk menggabungkan buah-buahan dan sayur-sayuran sebenar ke dalam pelbagai aplikasi yang besar. Kategori aplikasi pengering pembekuan lyophilizer yang semakin berkembang termasuk aplikasi sarapan pagi seperti bijirin panas dan sejuk, snek siap runcit atau sedia untuk dimakan, dan aplikasi minuman seperti smoothie atau kepingan buah-buahan yang ditambahkan pada minuman.

Siasatan