Pengering beku industri

2022-05-03 13:13:20

Pengering beku industri


Syarikat Kemolo, salah satu pengeluar dan pembekal pengering beku industri terkemuka di China. Pengering beku industri besar kami telah dieksport ke lebih 40 buah negara di dunia. Pengering beku industri terdiri daripada sistem penyejukan, sistem vakum, sistem pemanasan, sistem kawalan instrumen elektrik. Komponen utama ialah ketuhar pengeringan, pemeluwap, unit penyejukan, pam vakum, peranti pemanasan/penyejukan, dsb. Prinsip kerjanya adalah untuk membekukan item kering ke bawah suhu titik tiga, dan kemudian menyuburkan secara langsung air pepejal (ais) dalam item ke dalam wap air dalam keadaan vakum, keluarkan dari item dan keringkan item. Selepas pra-pemprosesan, bahan-bahan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kopi dan lain-lain dihantar ke gudang pembekuan cepat untuk pembekuan, kemudian dihantar ke ruang pengeringan untuk pemejalwapan dan dehidrasi, dan kemudian dibungkus dalam bengkel pasca pemprosesan.


Sistem vakum menetapkan keadaan tekanan rendah untuk ruang pengeringan pemejalwapan, sistem pemanasan menyediakan haba pendam pemejalwapan kepada bahan, dan sistem penyejukan menyediakan tenaga sejuk yang diperlukan kepada perangkap sejuk dan ruang pengeringan. Pengering beku vakum industri menggunakan pemanasan sinaran, dan bahan dipanaskan sama rata; mengamalkan perangkap air dan boleh merealisasikan penyahbekuan yang cepat; mengguna pakai unit vakum, dan boleh merealisasikan pemisahan minyak-air; mengamalkan sistem penyejukan berpusat selari, penyejukan berbilang saluran atas permintaan, keadaan kerja Stabil dan penjimatan tenaga; menggunakan kawalan kecerdasan buatan, ketepatan kawalan tinggi dan operasi yang mudah.


Pengering beku besar perindustrian mempunyai prestasi yang sangat baik, yang boleh membuat air dalam makanan secara langsung luhur dan kering dari pepejal di bawah keadaan buburan dan vakum, tanpa penyejatan cecair. Ia boleh mengekalkan warna asal, aroma, rasa dan bentuk makanan pada tahap yang besar, nutrien asli dan bahan aktif jarang rosak, dan penghidratan semula cepat, tiada pengawet diperlukan, dan produk dikeringkan oleh vakum industri. pengering beku. Makanan popular di pasaran, terutamanya termasuk gudang pembekuan cepat untuk bahan pembekuan, gudang pengeringan untuk pemejalwapan dan penyahhidratan, dan sistem tambahan seperti penyejukan, vakum dan pemanasan.


Siasatan