Membekukan mesin pengering

2022-09-08 09:25:46

Jentera pengeringan beku Pengeringan beku ialah proses yang mengeluarkan air daripada bahan beku melalui pemejalwapan - penukaran langsung ais kepada wap. Matlamat mesin pengering beku adalah untuk mendapatkan produk mudah larut air yang mempunyai ciri yang sama seperti produk asal selepas penghidratan semula air. Jentera pengeringan beku sering dianggap sebagai "Standard Emas" proses dehidrasi dan pengeringan dari segi kualiti keseluruhan. Apakah kelebihan mesin pengering beku berbanding proses pengeringan yang lain? Suhu pemprosesan yang rendah memastikan nutrien dan warna tidak hilang dan protein tidak didenaturasi. Bentuk asal produk disimpan selepas proses tanpa pengecutan atau kekerasan. 


Produk ini mudah terhidrat semula kerana mikropori yang dihasilkan oleh pemejalwapan ais daripada produk. Jentera pengeringan beku dengan kondenser yang disejukkan udara hendaklah sentiasa disimpan di dalam bilik yang sejuk dan berventilasi baik. Suhu persekitaran yang tinggi akan mengurangkan prestasi dan kecekapan dan mungkin membawa kepada kegagalan unit! Jentera pengeringan beku menggunakan air sejuk untuk penyejukan boleh diletakkan di mana-mana di dalam rumah dengan ruang yang mencukupi, walaupun suhu persekitaran yang berlebihan masih harus dielakkan. Penyejuk harus diletakkan mengikut garis panduan pengilang - biasanya di kawasan luar yang sejuk dengan banyak pengudaraan.


Kapasiti yang diperlukan anda bergantung pada jumlah ais yang akan anda keluarkan dalam tempoh masa yang ditetapkan. Apabila menghubungi kami KEMOLO anda hendaklah menyatakan berat "basah" (tidak kering) produk anda. Mesin pengeringan beku makanan dan industri kami dinilai untuk "x" kg ais setiap 24 jam, walaupun masa kitaran mudah dilaraskan oleh pengguna. Kami berbangga kerana menawarkan mesin pengering beku berprestasi tinggi dan berprestasi tinggi pada nilai sebenar untuk harga wang-- rangkaian mesin pengering beku kami adalah antara harga paling kompetitif yang terdapat di dunia hari ini, tanpa sebarang kompromi terhadap kualiti atau prestasi.

Siasatan