Bekukan mesin kering

2022-09-08 09:25:14

Mesin kering beku Mesin kering beku boleh membekukan bahan basah di bawah takat beku dan air bahan akan menjadi ais pepejal. Ais pepejal akan disejat menjadi wap dan dipeluwap oleh pemeluwap di bawah keadaan vakum. Kemudian kita boleh mendapatkan bahan kering. Trend sejak beberapa tahun kebelakangan ini dalam industri makanan ialah atau lebih makanan semula jadi dengan pengeringan beku sebagai komponen utama. Semakin banyak syarikat sedang melihat untuk membekalkan pasaran kerana ia semakin meningkat. Mesin kering beku adalah satu-satunya cara untuk mengekalkan pemakanan, rasa dan bau produk apabila mengeluarkan kelembapan. 


Jika anda menggabungkan bahan mentah (daging dan sayur-sayuran) dengan makanan tambahan, memasak atau membakar boleh mengurangkan kebaikan dalam makanan. Syarikat makanan yang melihat mesin kering beku sebagai sebahagian daripada jenama mereka mempunyai beberapa pilihan dalam hal pengeringan beku. Pertama, mereka boleh mencari pembekal tol yang akan membekukan produk mereka untuk mereka, membolehkan mereka mengembangkan pasaran mereka tanpa kos modal, dan kedua syarikat itu boleh membeli mesin kering beku dan melakukan semuanya di tempat. Syarikat yang mempunyai mesin kering beku mempunyai kawalan penuh ke atas produk - saiz, bentuk, berat dll. 


Mereka tidak terhad kepada larian saiz atau jadual masa dan boleh mengawal kualiti produk. Mereka juga akan memahami proses pengeringan beku dan boleh menggunakan mesin kering beku ini untuk membangunkan produk lain. Kelajuan tidak selalu terbaik untuk mesin kering beku. Terdapat pertukaran dari pengeringan cepat kepada kualiti produk. Terdapat beberapa cara untuk mengoptimumkan masa pengeringan namun peletupan haba yang tinggi bukanlah pilihan terbaik. Di sinilah pengalaman syarikat mesin kering beku datang untuk bermain.


Bekerjasama dengan syarikat makanan, mesin kering KEMOLO Freeze telah sesuai dalam industri makanan dengan hasil yang baik pada produk yang diuji dan komersial. Kami gembira untuk bercakap secara yakin dengan syarikat makanan yang mungkin meneroka kawasan ini, membantu mereka memperoleh cerapan dan pemahaman tentang mesin kering beku.

Siasatan