Bekukan peralatan kering

2022-09-08 09:24:59

Peralatan kering beku Peralatan kering beku, juga dikenali sebagai lyophilization, secara meluas dianggap sebagai kaedah pengeringan dan pemeliharaan industri yang unggul. Dengan pengeringan pada tekanan yang lebih rendah, takat didih diturunkan yang membolehkan produk dikeringkan pada suhu yang lebih rendah berbanding kaedah lain. Ini mengurangkan kerosakan pada produk dan memastikan integriti selular dikekalkan. 


Tegasnya, apa sahaja boleh dikeringkan dengan menggunakan peralatan kering beku dengan syarat ia mengandungi air. Peralatan kering beku sering digunakan untuk pengawetan makanan dan juga untuk menyimpan produk biologi dan farmaseutikal. Rangkaian kami meliputi peralatan kering beku dengan saiz berbeza daripada kapasiti 10 kg hingga 2500kg. Oleh itu, peralatan kering beku menawarkan kelajuan pengeringan yang cepat, beberapa suhu terendah di pasaran, penyelenggaraan yang mudah dan dilengkapi dengan pelbagai ruang dan aksesori untuk memenuhi keperluan individu anda. 


Terdapat beberapa faktor yang biasanya mempengaruhi kecekapan peralatan kering beku makanan. Di bawah adalah beberapa langkah yang boleh diambil untuk mengoptimumkan kecekapan peralatan. Meningkatkan luas permukaan produk- lebih besar luas permukaan bahan beku, lebih tinggi kecekapan peralatan kering beku makanan. Mengurangkan ketebalan produk- semakin tebal produk, semakin rendah keberkesanan peralatan kering peti sejuk beku makanan.

Siasatan