Pengering beku vakum

2022-04-30 14:15:22

Pengering beku vakum


Kemolo, salah satu pengeluar dan pembekal pengering beku vakum terkemuka di China, boleh membantu anda menyediakan pengering beku vakum dan kami juga boleh menawarkan anda reka bentuk terbaik pada harga yang murah. Kami pakar dalam semua jenis skala kecil, saiz perintis dan pengering beku vakum industri besar. Ia adalah prinsip penggunaan pemejalwapan, bahan pengeringan dalam suhu rendah dan keadaan vakum, boleh mengekalkan ciri-ciri biokimia asal bahan, boleh untuk pemeliharaan jangka panjang.


Prinsip pengeringan beku adalah proses untuk membekukan air dalaman bahan seperti buah-buahan & sayur-sayuran dengan cepat, kemudian mengeluarkan air terus dari ais ke wap secara sublimasi. Menurut prinsip pengeringan beku, kita mendapat tahu bahawa pengering pembekuan vakum mesti dilengkapi dengan keupayaan untuk membekukan dengan cepat, kita perlu ambil perhatian bahawa ia adalah pembekuan cepat daripada hanya membekukan, kerana pembekuan cepat akan meminta suhu yang lebih rendah yang boleh menjadikan air dalaman bahan segar cepat membeku menjadi kristal ais kecil, dan pembekuan cepat boleh menghalang pembentukan kristal ais besar yang akan memusnahkan struktur dalaman, membawa kepada kualiti produk kering beku siap yang kurang ideal. Pengering beku vakum juga mesti dilengkapi dengan fungsi vakum, semakin rendah tekanan, semakin rendah suhu pemejalwapan ais. Mesin pengering beku vakum juga meminta fungsi pemanasan, kerana pemejalwapan ais perlu menyerap pemanasan, pemanasan sederhana boleh mempercepatkan pemejalwapan.


Pengering beku vakum perindustrian kami mempunyai prestasi yang sangat baik, yang boleh menjadikan air dalam makanan terus tinggi dan kering daripada pepejal di bawah keadaan buburan dan vakum, tanpa penyejatan cecair. Ia boleh mengekalkan warna asal, aroma, rasa dan bentuk makanan pada tahap yang besar, nutrien asli dan bahan aktif jarang rosak, dan penghidratan semula cepat, tiada pengawet diperlukan, dan produk dikeringkan oleh vakum industri. pengering beku. Produk ini popular di pasaran, terutamanya termasuk gudang pembekuan cepat untuk bahan pembekuan, gudang pengeringan untuk pemejalwapan dan dehidrasi, dan sistem tambahan seperti penyejukan, vakum dan pemanasan.


Siasatan