Pengeluar & pembekal mesin pengering buah beku - KEMOLO

2021-12-17 20:38:33

Pengeluar & pembekal mesin pengering buah beku - KEMOLO


Buah-buahan adalah sejenis makanan yang mempunyai nilai tambah yang tinggi, dan buah-buahan beku-kering akan mempunyai prospek pasaran yang sangat luas, pembangunan buah-buahan beku-kering menggunakan mesin pengering beku telah menjadi semakin popular. Dan buah beku-kering cepat beku, vakum-dehidrasi, mengekalkan warna asal, aroma, rasa, nutrien dan rupa bahan asal, dan mempunyai penghidratan semula yang baik, dan tidak mengandungi sebarang bahan tambahan, ia adalah ideal. . Makanan mewah yang semula jadi dan bersih. Apabila isu keselamatan makanan menjadi lebih serius, ruang untuk pembangunan seterusnya adalah di luar imaginasi.


Mesin pengeringan beku menawarkan fleksibiliti untuk mengeluarkan kandungan lembapan dan memelihara hampir semua buah. Kelebihan utama mesin pengeringan beku terletak pada keupayaan untuk menghasilkan ramuan buah-buahan yang bersih, utuh dan berkhasiat dengan jangka hayat yang sangat berpanjangan, menjadikan produk buah-buahan serba boleh, mudah diakses dan mudah.mesin pengering buah bekuMembekukan mesin pengering buah, menghilangkan lembapan daripada buah mentah dan beku melalui sistem vakum dan proses yang dipanggil sublimasi. Buah mentah beku dipotong mengikut saiz kepingan yang diingini dan disapu rata di atas dulang. Dulang kemudian dimuatkan ke dalam ruang pengeringan beku yang tertutup rapat. Sistem vakum mesin pengering beku mengeluarkan ais daripada produk dan menukarkannya terus kepada wap tanpa bergerak melalui keadaan cecair, dalam proses yang dipanggil sublimasi. Oleh kerana air dikeluarkan daripada buah dalam keadaan beku, struktur sel kekal utuh dan produk siap mempunyai persamaan yang hampir dengan rakan sejawatnya yang segar, sekali gus mengekalkan identiti kepingannya.


Satu lagi kelebihan mesin pengeringan beku ialah keupayaan untuk menyesuaikan dengan keperluan unik dan matlamat projek. Buah-buahan kering beku boleh dipotong atau dikisar kepada pelbagai saiz dan bentuk - segala-galanya daripada buah-buahan utuh hingga serbuk halus. Produk siap boleh dicampur dengan mudah ke dalam mana-mana adunan atau formulasi untuk profil perisa yang benar-benar unik untuk produk akhir anda. Keupayaan penyesuaian dan pengadunan memberi pemproses buah keupayaan untuk menggabungkan buah-buahan sebenar ke dalam pelbagai aplikasi yang besar. Kategori aplikasi kering beku yang semakin berkembang termasuk aplikasi sarapan pagi seperti bijirin panas dan sejuk, snek siap runcit atau sedia untuk dimakan, dan aplikasi minuman seperti smoothie atau kepingan buah-buahan yang ditambahkan pada minuman.


Jangka hayat mana-mana produk tertentu berpaut terus kepada kandungan lembapan produk tersebut. Mengeluarkan air melalui mesin pengering buah beku menghilangkan potensi pertumbuhan bakteria. Kandungan lembapan berbeza dari buah ke produk, tetapi purata untuk produk kering beku adalah kurang daripada 1% lembapan. Jangka hayat sebenar bagi mana-mana produk kering beku bergantung pada pembungkusan, suhu penyimpanan dan produk itu sendiri.


Siasatan