Mesin pengering buah-buahan dan sayur-sayuran beku - lyophilizer KEMOLO

2021-12-28 10:30:22

Mesin pengering buah-buahan dan sayur-sayuran beku - lyophilizer KEMOLO


Sayuran pengeringan beku ialah sayur-sayuran yang dibuat dengan cepat membekukan sayur-sayuran segar dan kemudian menyublimkan dan menyahhidratkannya dalam ruang vakum. Sayur-sayuran yang dibuat melalui proses pengeringan beku bukan sahaja mengekalkan warna, rasa, dan bentuk sayur-sayuran, tetapi juga memaksimumkan pemeliharaan vitamin, protein dan nutrien lain sayur-sayuran. Perkembangan sayuran pengeringan beku sangat cepat, dan ia juga disukai oleh semua orang. Sayuran pengeringan beku mudah dibawa dan mudah disimpan. Anda boleh makan semua hidangan sepanjang tahun, yang sangat mudah. Dalam proses membuat pengeringan beku sayur-sayuran, nilai pemakanan sayur-sayuran tidak akan rosak atau hilang, dan tiada bahan tambahan.


Mesin pengering buah-buahan dan sayur-sayuran beku - lyophilizer KEMOLO

mesin pengering sayur beku

Mesin pengering sayur beku dianggap sebagai kaedah pengeringan terbaik untuk mengeluarkan air daripada sayur-sayuran sensitif haba dan untuk mendapatkan sayur-sayuran kering. Pengeringan beku mencapai penyingkiran air melalui pemejalwapan pada suhu dan tekanan yang sangat rendah, yang memastikan kualiti pengeringan beku yang tinggi. Berbanding dengan kaedah dehidrasi lain, pengeringan beku mempunyai ciri-ciri penting seperti keupayaan untuk mengekalkan struktur dan warna asal, kehilangan nutrien yang boleh diabaikan, dan keupayaan rehidrasi yang sangat baik disebabkan oleh pembangunan struktur berliang dalam sayur-sayuran.


Oleh itu, peralatan pengeringan beku lebih diutamakan dalam pengeringan sayuran dan ekstraknya untuk menghasilkan produk bernilai tinggi. Walau bagaimanapun, kebanyakan mesin pengeringan beku yang ada pada masa ini memerlukan masa pengeringan yang lebih lama, yang membawa kepada penggunaan tenaga yang tinggi dan kos modal yang tinggi. Kos peralatan pengeringan beku boleh 2–5 kali lebih tinggi daripada pengeringan udara panas dan enam kali ganda berbanding pengeringan semburan untuk mencapai kandungan lembapan akhir yang sama.


Sayuran pengeringan beku hanya mempunyai sayur-sayuran dalam tin, tiada bahan lain yang ditambah. Anda tidak memerlukan buku masakan penyimpanan makanan khas kerana sayur-sayuran pengeringan beku ini hanyalah sayur-sayuran dengan air dikeluarkan. Anda boleh membuang sayur-sayuran kering beku dalam mana-mana asas sup jika anda telah menyiramnya semula dengan air suam, anda hanya toskan dan masukkan ke dalam periuk sup anda. Mereka memasak lebih cepat daripada sayur-sayuran dehidrasi, jadi oleh itu, kita akan menggunakan kurang kuasa atau kuasa sifar jika kita memakannya terus dari tin.


Sayuran pengeringan beku mempunyai jangka hayat yang panjang, biasanya 20-30 tahun, bergantung pada suhu bilik tempat ia disimpan. Anda boleh memakannya terus dari tin. Mereka masak lebih cepat daripada sayur-sayuran dehidrasi. Mereka akan menggunakan lebih sedikit bahan api untuk memasak.



Siasatan