Mesin Pengeringan Beku Vakum Buah

2021-11-30 09:43:00

Mesin pengering beku vakum buah

Bagaimana pula dengan menggunakan mesin pengering beku vakum buah untuk memproses buah-buahan dan sayur-sayuran? mesin pengering beku adalah sangat baik untuk menghasilkan makanan ringan buah-buahan dan sayur-sayuran yang berkualiti tinggi, tetapi berbeza daripada kaedah pengeringan lain, mesin pengering beku memerlukan sistem penyejukan untuk menyejukkan produk dan pemeluwap wap. Dari prinsipnya, mesin pengering beku adalah mesin pemejalwapan, dan pengering lain adalah mesin pengering penyejatan. Berbanding dengan pengering udara panas, harga mesin pengering beku lebih tinggi dan masa pengeluaran lebih lama, tetapi kualiti produk siap adalah yang terbaik.


Jika mesin pengering beku boleh digantikan dengan mesin pengering lain?

Hanya analisis dari prinsip kerja mesin pengering beku.

1. Pengeringan penyejatan: Terdapat berpuluh-puluh jenis mesin pengering yang berbeza, seperti pengering udara panas, pengering semburan, pengering vakum, dsb., semuanya adalah pengering penyejatan. Apakah pengering penyejat? Ia adalah untuk menyejat terus air dalam produk daripada air cecair kepada wap air gas.

2. Pengeringan pemejalwapan: hanya mesin pengering beku.

Jadi, apakah kelebihan mesin pengering beku yang tidak digantikan oleh pengering lain? Bahan-bahan beku-kering boleh mengekalkan 99% nutrien dan ramuan perubatan. Bahan kering beku boleh mengekalkan aktiviti biologi. Bahan yang dikeringkan beku dapat mengekalkan warna, bentuk dan haruman asal.


Oleh itu, mesin pengeringan beku vakum buah adalah pilihan terbaik untuk melabur dalam industri makanan.


Siasatan